РАЦІОНАЛЬНІ РІВНЯННЯ ЯК МАТЕМАТИЧНІ
МОДЕЛІ РЕАЛЬНИХ СИТУАЦІЙ
Методи
розв’язування раціональних рівнянь :
·
використання умови рівності дробу нулю
1). за допомогою
тотожних перетворень звести рівняння до виду а/b=0
2). прирівняти чисельник а до нуля і розв’язати утворене ціле
рівняння.
3). виключити з його коренів ті, при яких
знаменник дробу b дорівнює нулю.
·
використання основної властивості
пропорції
1). за допомогою
тотожних перетворень звести рівняння до виду а/b=c/d;
2). використовуючи основну властивість
пропорції, дістати ціле рівняння ad=bc
та розв’язати його.
3). виключити з його коренів ті, при яких
знаменники дробів b або d дорівнюють нулю.
·
метод множення обох частин рівняння на
спільний знаменник
1). розкласти на
множники знаменники дробів, якщо це можливо;
2). знайти найменший спільнийзнаменник
дробів, що входять у рівняння;
3). помножити обидві частини рівняння на
цей спільний знаменник;
4). розв’язати утворене ціле рівняння;
3). виключити з його коренів ті, при яких
спільний знаменник дробів перетворюється на нуль.
Поняття математичної моделі
Подання реальної
ситуації на мові математики з використанням різних правил, властивостей і
законів математики називається математичною моделлю задачі.
Розрізняють декілька типів математичних моделей:
o
алгебраїчна
модель;
o
графічна
модель;
o
геометрична
модель.
Типи задач, що розв’язуються за
допомогою дробово-раціональних рівнянь, умовно можна поділити на такі типи:
- найпростіші;
- на прямолінійний рух і подібні;
- на рух за течією і проти течії;
- на спільну роботу.
Етапи розв'язування задач :
·
Перший етап. Складаємо математичну
модель. Вводиться змінна.
·
Другий етап. Робота з математичною
моделлю. Текст задачі перекладаємо
на математичну мову. Заповнюємо базову таблицю.
·
Третій етап. Робота з математичною
моделлю. Звертаємо увагу, що для рівняння ми використовуємо два останні стовпці
таблиці. Складаємо рівняння.
·
Четвертий етап. Розв’язуємо рівняння.
·
П’ятий етап. Відповідь на запитання
задачі. Аналізуємо отримані розв’язки. Записуємо відповідь.
РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ:
|
Коментарі
Дописати коментар